Intensiv vecka

Hejsan!

 

Nu har jag bestämt mig för att blogga när jag vill och har lust, så det kan ta allt från en dag till en vecka innan jag skriver igen som nu. Har haft massa att göra, det ha varit saker varje dag, skolan har ökat tempo en aning och ja... har inte känt att jag hinner.

 

Den här veckan har varit intensiv. I måndags var det i och för sig inget vad jag minns, i tisdags var det ridning, i onsdags det där mötet i stan som jag går på ungefär var femte vecka+Next G-träning och i torsdags hade rockkören och en del andra från kulturskolan konsert i kyrkan till minne av förintelsedagen.

 

Nu i helgen har mamma och jag varit ensamma hemma, pappa och Jacob har varit i Sälen och åkt skidor med några kompisar. Mormor, min moster och kusin har varit och sovit över här, vi hade jätteroligt! De åkte i lördags morse. Senare på dagen var vi hemma hos farmor och Karl-Erik där min farbror och kusin också var. På kvällen tog mamma och jag det lugnt hemma, vi var helt slut igår.

 

Nästa vecka ska jag på årskursbesök, Det är något som man gör varje år om man är gravt synskadad/blind. Alla som går i sjuan i Sverige, som läser punktskrift och inte har något ytterligare funktionshinder träffas en gång om året. Varje år är det olika teman. Det här året heter det ”På egna ben”, det handlar alltså om att bli mer självständig. Det kan bli både kul och en mardröm, beroende på hur de har lagt upp det och vilken nivå det är på. Kul ska det i af bli att träffa alla kompisar igen, särskilt Vickan;) Jag åker imorn från centralen i Stockholm och kommer hem på fredag. Träffen är i Örebro, det har varit i Stockholm de tidigare åren. Vi bor där tillsammans utan föräldrar men med personalen på Ekeskolan där vi ska bo och några andra från Stockholm. Jag kommer ha med mig min dator, men vet inte hur tillgången till internet kommer att vara där. Om jag kan ska jag försöka hinna blogga, men kommer att ha massor att göra med kompisar och framför allt skolarbetet. Försökte nyss öppna en grej på mitt USB-minne som jag skulle göra för att slippa det i Örebro men det gick inte, asså ibland blir man galen! Det var dessutom en sak som jag hoppades på att jag skulle slippa i Örebro, vilket inte är möjligt längre. Suck, men det är så det är, ingen bär skulden för det.

Nu ska jag sluta klaga och försöka tänka på att jag har ett par roliga dagar framför mig, årskursbesöket brukar vara bland det roligaste på hela året!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0