Jullov!

Hejsan!

 

Jullov! Kan ni fatta? Inte jag, haha. Men det brukar ju ta ett par dagar innan man liksom kommer in i det. Innan vi kommer dit så...

 

I måndags var det skola som vanligt och på kvällen gymmade pappa och jag.

 

I tisdags var det en riktigt slapp dag i skolan. På morgonen gjorde jag visserligen klart mitt hörförståelseprov i franska för nian, fick a! Men på Engelskan gjorde vi hänga gubbe i grupper på engelska och lyssnade på julmusik. På matten hade vi ”fri lek”. Det blev mycket riktigt väldigt mycket fri lek med spel på mobilen, flygplanskastning och spring ut och in. På idrotten körde dem andra badminton och mjuktennis, Coco och jag gjorde övningar med en sådan där stor boll. Vi hade ingen NO så jag åkte hem. På kvällen gjorde jag inget särskilt.

 

Igår började jag 09.50. Först var det julavslutning i aulan. Musikgruppen sjöng några jullåtar, rektorn hade tal och lärarna sin egen show som var väldigt rolig. Den handlade om hur man satte betygen fast på ett ironiskt och kul sätt. Sedan sjöng de ”nu är det larm igen” istället för ”nu är det jul igen” eftersom brandlarmet går väldigt ofta på vår skola. Sedan åt vi lunch som så här sista dagen innan jullovet bestod av köttbullar och makaroner. Sedan var det avslutning i klassrummet med våra mentorer. Vi fikade och fick våra betyg. Gissa om jag var nervös? Minns knappt när jag läste det första gången. Men jag är väldigt nöjd med det mesta. Ingen i klassen så vitt jag vet fick a, men jag lyckades skrapa ihop ett antal b och lite annat. Nu vet jag ju vad jag ska jobba på till sommaren och höstbetygen i åttan är ju trots allt inte de viktigaste betygen man får. Jag stannade en stund och pratade eftersom min taxi kom senare. Jag bytte raskt om hemma och åkte till ridningen. Jag red Berra och vi gjorde ett bra jobb. På kvällen åt vi lite finare middag i familjen och firade att det var lov.

 

Idag har varit en sådan där nu-är-det-lov-och-vi-har-inget-att-göra-för-mamma-och-pappa-jobbar-dag. Jacob och jag har övat lite för vad vi ska spela på vår konsert på julafton, det är en tradition som vi har haft i många år nu. Farmor ska fira med oss så det blir precis som alla andra jular fast utan Karl-Erik. Julafton är verkligen en sådan där dag där man vet precis vad som kommer hända, men ändå är det så otroligt spännande. Längtar!

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0