Julafton

Hejsan!

 

God jul i efterskott! Nu är julen över, eller i alla fall det viktigaste av julen. Andra år har det känts väldigt tråkigt men det här året känns det inget alls, varken bra eller dåligt.

 

I fredags var det dags att fixa allt. Hela familjen åkte och julhandlade. Sedan gjorde jag köttbullar och Jacob strömmingslåda. Vi pyntade granen och huset och skinkan blev också klar.

 

Igår, julafton åt vi lite frukost, vi äter aldrig så mycket på morgonen eftersom det är typ den dagen på året då man äter mest. Jacob och jag fick morgonpresenter. Jacob fick boken Jag Zlatan och jag fick magnetkulor som man kan göra olika figurer av. Det var rätt kul faktiskt. Farmor kom vi 12. Vi fikade och gjorde sedan i ordning till julbordet. Allt var jättegott. Efter julbordet var det Kalle ankas jul och det var lika kul som vanligt. Det känns knappt som man behöver syntolkning längre efter alla dessa år. Efter det fikade vi lite. Sedan spelade Jacob och jag. Det gick rätt bra. Vi hade några nya saker för i år men det mesta har vi spelat i alla år. Sedan var det dags att öppna paket. Av farmor fick jag ett halsband, en röd väska och en ansiktskräm. Av Jacob fick jag en mascara och en röd munktröja. Av mamma och pappa fick jag två nessesärer, en stor och en liten och en mobil. Jag har gott och önskat det så mycket. Jag har varit ganska säker på att jag skulle få en, men samtidigt varit rädd för att jag inte skulle få en och då bli besviken. Jag fick en. Tyvärr var det nog den telefonen jag minst av allt hade väntat mig och inte ville ha. Men efter lite förhandlande kom vi fram till att jag ska prova och se, annars får jag väl köpa en ny. Inte så att jag är bortskämd, det är bara det att jag blev så himla paff och tappade bort orden. Men nu känner jag mig mer optimistiskt så det kanske går vägen i alla fall. Utvecklingen går ju framåt och ska man ha en chans att hänga med så är det bäst att man gör det så fort man kan, det vet jag ju. Men jag hade nog lite för mycket förväntningar. I alla fall. Efter diskussionen som blev rätt lång så spelade Jacob och jag lite. Vi åt godis och gröt. Sedan tog vi det lugnt, höll på med julklapparna och kollade på tv.

 

Idag är det jul dagen och det ser ut som om vi får leva på julmat ett bra tag framöver. Killarna är hos båten och jobbar. Farmor har åkt hem. Ikväll ska vi till Yxlö och sova över. I veckan ska jag kanske till en kompis någon dag.

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0