En julig vecka

Hejsan!

 

Ja sure, så blev det ju inte. (Se slutet på förra inlägget). I alla fall.

 

Eftersom det snart är lov går skolan lätt just nu. I måndags började dagen med att en lärare inte dök upp när vi skulle ha NO så vi fick håltimme. Annars hände det inte mycket speciellt. På kvällen var det genrep till julton. Eftersom jag blev rätt förkyld under helgen så sjöng jag inte så mycket utan tittade mest på.

 

I tisdags var det Lucia. Efter Luciatåget hade vi mentorsdag då vi kollade på film eller tog det lugnt. Coco, jag och några andra spelade spel och var lite på datorn. På kvällen var det Luciafirande på NSS då vi fikade och stadens Luciatåg kom.

 

I onsdags simmade vi med klassen. Jag är inte jättebra på det även fast jag förstås klarar allt och så men inte med någon större triumf. Vi simmade 20 längder bröstsim och 8 längder rygg. På kvällen var det första julton och mamma och pappa kollade. Det var rätt rörigt bakom scenen men alla uppträdanden gick hyfsat bra. Först sjöng kören tillsammans med stråkarna och blåsarna, I Dreaming Of A White Christmas. Det var sista numret före pausen. Sen en bit in på andra delen sjöng bara vi Christmas Wish och I Believed In Father Christmas. På slutet sjöng och spelade alla till Dagen är kommen.

 

Dagen därpå var det dags för julton igen. Den här gången var det mindre rörigt och jag och Tina gick och lyssnade på de andra en del och de var också bra. Jag fick hjälp på scenen av en tjej som heter Anna som också sjunger i kören och det gick väldigt bra och vi hade kul. Alla låtarna gick mycket bättre den här gången och vi var mer självsäkra.

 

I fredags efter skolan var det dags för stjärnjul igen i Filadelfiakyrkan. Vi gick med samma vänner som förra året. Vi tjejer och Jacob åkte tåg in till stan och mötte upp killarna. Vi åt middag på en restaurang där alla åt Caesarsallad som var väldigt god. Konserten var helt underbar. Det är sällan jag njuter så mycket när jag är på konsert men det här är verkligen hur bra som helst. Bra stämning, mycket musik och båda körerna och gästartisterna var otroligt duktiga. Gästartisterna var någon känd sopran och en gammal idolvinnare som hette Daniel någonting. Konferencier var Dogge Doggelito. Det här är fjärde året vi går på stjärnjul och det har alltid varit väldigt bra och det här året var absolut inget undantag, tvärtom!

 

I går på förmiddagen var vi och handlade julklappar. Tro det eller ej men jag hade inte köpt en enda sak tills igår. Jag vet inte om det är jag som har haft mycket att stå i eller om det är det urtrista vädret som gör att man inte har fattat än att det ju är julafton om 6 dagar nu. Fick i af en del fixat. Nu har jag bara mamma kvar och så väntar jag på lite grejer som jag har beställt via nätet. På kvällen gjorde mamma och pappa kola. Vi åt middag och kollade på Så mycket bättre, sista avsnittet som var jättebra.

 

Idag åkte killarna tidigt eftersom Jacob har match. Mamma och jag slog först in kolan. Coco och jag ska ju gå på konfirmationsläger segling i sommar och vi har nu anmält oss och fått bekräftelse på läger på Vitsgarn. Det innebär också att vi ska gå på 10 gudstjänster innan lägret och den första gick vi på idag. Det var inte så illa. Samma präst som för tre veckor sedan då vi i familjen har som tradition att gå. Coco och jag försökte hänga med så gott vi kunde och det gick ganska bra.

Nu ser jag fram emot en lugn söndag och tre lugna sista skoldagar. På onsdag får jag mina första betyg, gissa om jag är nervös! Vet ju redan ganska många och kommer förmodligen veta ännu mer i morgon och på tisdag då det säker kommer några fler betygssamtal. Men på onsdag då det är skolavslutning vet jag allt. Det är nog bara i åttan som det är så spännande, nyhetens behag och allt det där men då får det vara så, det är ju faktiskt lite spännande.

Vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0