Skolstart

Hejsan!

 

Sedan jag skrev sist har det hunnit hända mycket.

 

I fredags var vi på Yxlö och sov över där.

 

I lördags skjutsade alla mig in till stora entrén utanför Gröna Lund. Jag skulle gå med USS (Unga Synskadade Stockholm). Vi gick i grupper. Clara och jag gick dock ensamma. Det regnade en del i lördags så det var nästan ingen kö alls. Vi åkte allt och lite till, till och med sakerna för dem mindre barnen haha;) Jag tog taxi hem tio över fem. Mamma och pappa var på 50 årsfest så jag och Jacob var ensamma hemma. Vi åt middag och kollade på Harry Potter och dödsrelikerna del 1 som vi hyrde.

 

I söndags gick vi upp tidigt för att åka till Yxlö igen där vi skulle ha släktträff. Det finns inte många i Sverige med samma efternamn som vi + att inte alla kom så vi var inte många men trevligt var det. Vi fikade först. Till lunch åt vi massa fisk från Rökeriet och det var jättegott. Vid fyra fem började folk åka hem. Några stannade kvar längre. Vi lämnade Yxlö vi halv sju.

 

I måndags kände man att det var sista dagen på sommarlovet vilket ju så var fallet också. Mamma och pappa jobbade, Jacob var med kompisar och jag pratade med Vickan.

 

Igår var vi i skolan klockan nio. Vi gick till vårt klassrum med mentorerna. De informerade oss om allt möjligt: nya ämnen, nya lärare, högre krav, schema och så klart en väldig massa papper. Vårt schema är inte lika bra som förra året. Vi går ju så klart längre men vi har också håltimmar som vi slapp förra året och vi har inte språk samtidigt vilket gör att vissa har väldigt långa luncher och vissa får det väldigt stressigt. Dagen slutade klockan tolv igår. På eftermiddagen pratade jag med Vickan igen. Vi var också och hälsade på båten.

 

Idag började vi tio över åtta. Vi har gått igenom värdegrunden och lekt ordlekar. Jag fick en födelsedagspresent av Sussi, en duschkräm. Vi slutade halv två eftersom vi har smartstart. Nu på eftermiddagen har jag inte gjort något alls och tänker fortsätta så hela kvällen.

Vi hörs (tänker inte säga snart för det vet jag också att så blir det inte men i af;D)

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0