Roliga veckor

Hejsan!

 

Under de nästan två veckorna sedan sist har jag gjort en massa kul. Jag börjar hos Vickan...

 

Resan dit gick jättebra, att ta buss är faktiskt himla smidigt. I torsdags kväll när jag hade kommit fram gjorde vi inte så mycket. Vickan och jag spelade lite spel.

 

På fredagen gjorde vi lite allt möjligt. Vi skrev bland annat en låt som faktiskt blev riktigt bra. På kvällen åkte vi till deras stuga där några andra släktingar till Vickan också var. Vickan och jag sov själva i Friggeboden, det var jättekul och vi åt väldigt mycket godis;)

 

Dagen därpå skulle vi åka hem men Vickan och jag bestämde till slut att vi kunde stanna en natt till. Under lördagen gick vi en promenad, badade och på kvällen spelade alla kubb. Jag har aldrig spelat kubb förut men det gick väldigt bra även om man inte såg eftersom alla missar oftare än dem träffar så blev det ganska jämlikt. På kvällen plockade Vickan och jag en massa bär, både godare och nyttigare en godis.

 

Dagen därpå åkte vi hem ganska tidigt. På kvällen var Vickans föräldrar och åt på en restaurang så Vickan och jag var ensamma. Vi åt, duschade, lyssnade på musik och lite annat.

 

På måndagen spelade vi spel och på eftermiddagen hade vi vattenkrig. Det är en syn värd att se, två blinda som har vattenkrig. Ingen ser den andre, och ingen visste åt vilket håll man skulle springa för att undvika den andre. Trots det var både Vickan och jag väldigt pricksäkra så vi blev väldigt blöta. Det slutade med att Vickans pappa fick mitt gevär. Han sköt på Vickan, Vickan sköt på mig och jag sprang. På kvällen tränade Vickan friidrott och jag tittade på.

 

På tisdagen som var den sista dagen som jag skulle stanna gjorde vi inte så mycket. Jag tog bussen klockan tre. Pappa mötte mig vid centralen klockan sex. Vi tog tåget hem och var hemma någon gång före åtta. På kvällen när vi satt och åt försvann Rocky. Efter att vi hade letat länge och hunnit bli riktigt oroliga hittade vi honom. Han hade hittat några barn på en annan gata, Rocky älskar barn. Klart att det var lite obehagligt, men han mådde i alla fall bra och det var det viktigaste.

 

På onsdagen jobbade mamma och pappa. Jacob och jag var hemma och tog det lugnt. På eftermiddagen åkte vi till Yxlö. Där har vi bott tills idag. Vi har pysslat om stället lite grann och igår hade vi gäster som sov över tills idag. De är grannar till oss när vi inte bor på Yxlö.

 

Idag efter att vi kom hem har jag pratat väldigt länge med Vickan. Vi la alldeles nyss på. Nu har jag några få saker kvar att göra innan jag ska gå och lägga mig.

Ha det så bra!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0