Kompisar

Hejsan!

 

Nu är det torsdag kväll och jag är väldigt trött efter en intensiv men rolig dag. Men det är väl bäst att jag börjar från början.

 

I torsdags var jag hemma själv. Coco ringde och kom över hit en stund. Vi hade kul. Hon stannade till fem. På kvällen var vi i båten och fixade henne inför helgen.

 

I fredags på eftermiddagen åkte vi ut med båten. Vi gick till Lacka, där vi hade bestämt med några vänner att vi skulle ses. Vi åt middag med dem, vi grillade hamburgare. På kvällen bastade vi. Det finns en bastu på Lacka precis vid en brygga och det är väldigt fint och mysigt där. Det var mycket folk men trevligt.

 

På lördagen stack vi ganska tidigt för att hämta Jacob på seglarlägret. Vi såg avslutningen, Jacob fick pris för han var lägrets duktigaste seglare och ansvarsfull. Stolt syrra;) Jacob visade oss runt och sen åt vi lunch i båten. Sedan gick vi till Rånö där vi träffade vännerna från Lacka igen och våra grannar. Vi grillade på berget. Rånö var en mysig ö, vi har aldrig varit där tidigare men det var faktiskt riktigt fint.

 

I söndags tog vi god tid på oss innan vi stack. På förmiddagen lyssnade jag på talbok. På eftermiddagen gick vi i af hem. Vi var hemma vid sextiden.

 

I måndags hände inget speciellt, mamma och pappa jobbade så jag och Jacob var ensamma.

 

I tisdags kom Jenny, en kompis till både Jacob och mig hem till oss för att sova över till onsdagen. Den dagen spelade vi spel, hoppade studsmatta, kollade på Allsång på Skansen och lite annat.

 

Igår på förmiddagen gjorde vi inget speciellt. På eftermiddagen var jag, Jacob och Jenny nere vid bryggan och badade. Det var ganska kallt i vattnet. Jenny skulle åka hem den kvällen men vi hade så kul så vi frågade om hon fick stanna en dag till och det gick bra.

 

Idag var vi trötta när vi gick upp. Vi badade idag också+ungefär samma saker som de tidigare dagarna. Jenny åkte hem vid fem. Nu är jag trött men har några saker att fixa innan det är dags att sova.

I helgen ska jag till Grönan och vi ska ha släktträff på Yxlö, det ska bli kul men lär bli intensivt.

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0