Snart lov!

Hejsan!

 

Nu är klockan strax efter åtta och jag är redan trött. Skoldagen har varit lång fast ganska intressant. På SO:n fick vi instuderingsfrågor till provet vi ska ha imorgon om antiken. Det gick bra för mig och jag kunde alla svaren utan att titta i boken. På Matten fortsatte vi att jobba med bråk. På NO:n dissekerade vi en fisk. Läraren frågade mig om jag ville känna men jag vågade inte, det fanns inga handskar. Efter lunchen som bestod av påskbuffé hade vi Idrott. Det var vikarie. Vi leker fortfarande lekar på idrotten. Det var ganska tråkigt eftersom vi lekte samma lek i princip hela lektionen. Efter Idrotten hade vi språkval. Vi har haft läsläxa som vi fick läsa upp. Det gick bra, det var en ganska kort text. Under sista lektionen var det elevens val. Jag har pluggstuga. Jag satt och försökte sammanfatta en text tills jag tröttnade, då satt jag och pratade med läraren, haha;) Nu på kvällen har jag tagit det lugnt, ätit och gjort läxor.

Annars har den här veckan varit rolig. Igår var hela klassen på Tekniska museet. Vi kollade på Nasautställningen som handlar om rymden. Den var inte så superrolig, kan i och för sig bero på att jag inte är så intresserad av rymden. Resten av tiden fick vi gå fritt men tyvärr inte på ställena där man kunde göra saker, konstigt:S På kvällen var det ungdomsträff. Vi pratade om vad vi vill göra på dem framtida träffarna, det blev ganska flummigt och inte alls så seriöst men det var kul att få träffa alla igen. Annars har det varit vanlig skola, orkar inte skriva om allt. Nu kan jag bara säga att jag längtar tills imorgon då vi får lov!

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0