Karl-Erik

Hejsan!

 

Bortsett från i fredags har det här varit en riktig slapparhelg. Vi har varit hemma och gjort i princip ingenting alls.

 

Begravningen i fredags var hur fin som helst. Den började klockan två så jag hann gå i skolan. Både jag och Jacob spelade som jag skrev sist och det gick väldigt bra för båda. Jag var jätterädd att jag skulle bli så ledsen att jag inte skulle kunna sjunga men det gick bättre än vad jag någonsin kunde tro att det skulle göra, är så nöjd så här i efterhand. Det gick jättebra för Jacob också, han spelade super bra! Resten av begravningen var också jättefin. Det var så mycket Karl-Erik i den, fint men ganska enkelt. Jag tror att han skulle ha blivit glad över den. Efter ceremonin åt vi i församlingshemmet. Pappas kusin och hennes man följde med oss hem. Jag var väldigt trött den kvällen, tror det var spänningarna som släppte så jag var inte så social precis.

 

På lördagen åkte de. Resten av dagen var vi hemma. Vi var uppe hos farmor en sväng. Hennes syster Elsa-Stina har bott här ett tag och ska bo några dagar till hos farmor. På kvällen åt vi en god middag innan vi gick och la oss.

 

Idag har vi varit ungefär lika aktiva. Farmor och Elsa-Stina kom över på lunch. Mamma skjutsade hem dem och körde mig sedan till ridningen. Jag red Chérie eller Mon Chérie som hon egentligen heter. Det gick sådär, hon var trött och jag också så det tog ett tag innan vi kom igång. Nu ikväll ska jag försöka vila så mycket jag kan inför den näst sista skolveckan före påsklovet, hoppas den går fort!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: stina petersson

Hej Louise. Ville bara tala om att du var otroligt stark, och lika så din bror på morfars begravning när ni sjöng och spelade så vackert. Man blev otroligt rörd och det var dom bästa låtarna ni kunnat spela och sjunga! Jag vill också passa på att du för övrigt har en fantastisk blogg och skriver jättefint och förståndigt i varje inlägg. hoppas att vi kanske kan höras någon gång. Kram :)

2011-04-04 @ 18:55:57
URL: http://www.stinapetersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0