En helg och en skoldag

Hejsan!

 

Nu är det måndag kväll och jag har precis suttit och pluggat ett tag. Har både NO-prov och SO-prov i veckan så måste sätta fart nu. Det känns fortfarande lite konstigt efter sommarlovet. Men nu ska jag berätta lite om helgen.

 

I lördags vaknade vi hos mormor. När vi hade packat ihop gick vi upp till de andra för att hämta bilen. Problemet var bara att vi hade råkat låsa in nycklarna i bilen så vi kom inte in. Tillslut lyckades Jacob få upp dörren genom att öppna fönstret innefrån. Detta lyckades han med bara därför att det fanns ett hål som man ska ha skidor i och där igenom kunde Jacob nå veven med ett skohorn och lösa allting på det sättet. När vi äntligen hade kommit in i bilen åkte vi till kyrkogården och besökte morfars grav. Sen åkte vi hem. På kvällen kom våra grannar och grillade med oss. Vi fick spett och det var gott.

 

På förmiddagen igår var vi mest hemma och tog det lugnt. På eftermiddagen tog vi Båtilia ut till Lacka, NSS klubbholme och grillade och bastade där. Vi grillade hamburgare som blev jättegoda. Att basta var också väldigt mysigt. På kvällen när vi hade kommit hem pratade jag med Vickan och det var kul som vanligt;)

 

Idag var det skola igen. Först hade vi Bild då vi fortsatte med våra mappar som förra veckan. Sen var det Svenska men då var det samtidigt elevråd så jag var inte med på den lektionen. Sen var det Engelska då vi jobbade med grammatik. Sen var det lunch, köttbullar med potatis. Efter lunchen var det NO som i stället blev en Mattelektion eftersom vi kommer ha extra mycket NO på torsdag då det är prov. Sen var det Språkval som flöt på som vanligt och lika så  SO:n som var den sista lektionen för dagen. När jag kom hem hoppade jag studsmatta med Jacob. Efter det har jag bara varit uppe på mitt rum och lyssnat på den femte Twilightboken, Bree Tanners andra liv som är jättebra!

 

Det var min helg, vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0