Veckan

Hejsan!

 

”Nu sitter jag här och...” som jag alltid säger. Okey, nu säger jag det igen. Nu sitter jag här och har precis ätit middag! Det var länge sen jag bloggade nu, i lördags tror jag det var.

 

På söndagen, vad gjorde jag då? Minns inte... Tror jag mest var hemma och tog det lugnt, på förmiddagen åkte vi i familjen ut med vår lilla båt Båtilia till en ö och grillade korv.

 

I måndags var jag i af i skolan, det minns jag;D Och på kvällen var jag med Fredrika och tittade på Twilight-filmen igen, den var lika bra som alltid.

 

I tisdags var jag i? Skolan. Efter skolan red jag på NRK (stallet heter så). Jag fick Berra igen. Jag fick rida kavaletti, det gick inte så bra men mot slutet gick det bättre.

 

Igår var hela klassen i Stockholm hela dagen. Först var vi på Stockholms tingsrätt och tittade på en rättegång. Det var väldigt spännande. Det handlade om en kille som hade kört svarttaxi men han blev frikänd. Efter lunchen gick vi till Medelhavsmuseet där vi mötte en guide som visade oss runt lite. Hon pratade om Egypten och mumifiering. Hon visade oss bland annat en massa gamla mumiekistor. Sen sprang vi till tåget. Jag åkte hem med alla bara för att möta mamma på stationen och ta samma tåg tillbaka in till stan igen, den här gången för Next G-träning. Träningen gick ganska bra. Vi övade inför en höstlovskonsert som vi ska ha på höstlovet. Jag ska sjunga på Ett bröd, kul!

 

Idag var det en lååång skoldag. SO då vi läste om droger, Matte då vi jobbade med enheter och NO då vi pratade om celler. Efter lunchen var det Idrott. Man fick spela innebandy eller hoppa trampett, jag valde trampett så klart:-D Efter Idrotten var det Språkval då vi hade läxförhör och sen elevens val. Vi hade vikarie på musiken. Jag satt och spelade piano ett tag för honom och sen satt jag vid datorn och övade på olika saker.

Nu när jag har varit hemma har jag bara tagit det lugnt och precis ätit middag.

Det var allt för mig, vi höres!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0