En festlig helg!

Hejsan!

 

Nu har vi varit ute nästan hela dagen. Det har verkligen blivit mycket kallare de senaste dagarna tycker jag.

Skolan den här veckan har varit riktigt lugn faktiskt, det kändes att det var sista veckan inför höstlovet.

 

I helgen var vi på Värmdö hos släkten. Första dagen fyllde min mammas brors fru 50 år. Vi var hemma hos dem och det var kul.

Dagen efter fyllde min kusin 20 år så då var det fest igen hemma hos dem. Det var halloween-tema, jag klädde ut mig till katt. Mamma gjorde kattöron till mig och så målade hon morrhår. Jag blev rätt cool faktiskt;)

 

Idag har vi varit hemma och pysslat med vår båt Båtilia som vi har tagit upp. Jag har också börjat på en ny bok som Sussi tipsade mig om. Den heter Zlatas dagbok och är jättebra! Den handlar om kriget i Jugoslavien på 90-talet. Zlata var 11 år när kriget bröt ut. Några månader senare bestämdes det att hennes dagbok skulle tryckas. Den är sorglig men samtidigt jättebra. Jag tror att det är för att den är på riktigt liksom, hon har verkligen varit med om alla bombattackerna, hunger och köld.

Ikväll ska vi få gäster, det blir kul. I morgon ska jag vara hemma mest tror jag. På tisdag är det konsert med Next G och sen åker jag till Vickan! Om jag inte hinner blogga innan jag åker så ska jag försöka blogga lite där om jag får sno Vickans dator lite;)

Nu måste jag sluta, har en del att fixa. Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0