Teaterläger och måndagen

Hejsan!

 

Nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Jag har haft ett jätteroligt höstlov med mycket skratt och roliga vänner.

 

I tisdags hade Next G konsert i Nacka aula tillsammans med Sara Larsson och Jill Svensson från Talang. Den blev bra. Mamma och jag åkte och hälsade på en gammal barndomskompis till henne som jobbade på ett kafé lite längre bort. När vi hade varit där åkte vi till centralen och tog tåget upp till Söderhamn. Där var jag tisdag, onsdag och torsdag. Vickan och jag flummade, spelade en massa dataspel och andra spel, spelade piano ihop mm mm mm. På fredagen tog vi tåget ner till Stockholm Centralen igen med Vickans mamma. Där mötte vi upp dem andra. Vi tog tillsammans bussen till Lillsved. När vi hade installerat oss i rummen fick vi Kebab till lunch. Sen gjorde vi ett antal övningar tillsammans innan vi delades in i grupper. Jag och Vickan hamnade i samma grupp och tillslut Clara också efter lite tjatande på ledarna. Vi bestämde vad pjäsen skulle handla om samma kväll. Vår story var rätt galen;)

Det började med att fyra tonåringar sitter och lanar, spelar TV-spel och håller på med mobilen (jag och Vickan var lanare) i ett hus i norra Kanada. Då kommer tre gamlingar som är trötta på storstadslivet och dagens teknik och en treåring. De är ute på älgjakt. Hittills har det inte gått så bra, dem har inte fått en enda älg på 40 år förutom en ekorre som dem sköt för 32 år sedan. De ser tonåringarnas hus med en skyllt på som det står ”älgarnas klubbhus” på. (tonåringarna kallar sig så). Gamlingarna förstår nu äntligen varför dem aldrig fått någon älg. ”Jaha det var därför vi aldrig har fått någon älg, dem har ju funnits här hela tiden”! De stormar huset och skjuter det första dem får syn på som råkar vara lanarnas datorer. De skjuter också, mobilen och TV:n. Då säger jag och Vickan att dem kan leta älgar på Google Earth varpå gamlingarna slänger ut tonåringarna. Men då kommer tonåringarna på den lysande idén att dem kan ta gamlingarnas bössor och då ut och jaga älg! Tyvärr vet dem inte hur en älg ser ut, men dem får snabbt hjälp av treåringen som vet allt om älg. Sen sitter gamlingarna där. Då hittar dem en älg på nätet. De bestämmer sig för att skjuta älgen på skärmen med bössorna eftersom dem då kommer få sin första älg. Då upptäcker dem att bössorna och treåringen är borta och springer iväg efter dem. Sen tar pjäsen slut.

Jag vet, den är helt sjuk men rätt kul också;)

 

På lördag morgon hade vår grupp först regi, sen musik och efter lunch smink och kläder och kuliss. På kvällen var det disco. Nästa dag spelade alla grupper upp sina pjäser och dem var faktiskt riktigt bra! Sen åt vi lunch och tog därefter bussen till centralen. Där hämtade Fredrika mig. Vi var hemma hos henne ett tag och såg på film. Vid nio skjutsade hon mig hem och en halvtimme senare kom resten av familjen hem från västkusten.

 

Idag har jag varit på datakurs. Det var kul, vi jobbade med internet. Följden blev att jag missade en hel skoldag så man kan säga att jag börjar i skolan imorgon:-D Nu på kvällen har mamma, pappa och jag varit och kollat på bilar eftersom vi ska köpa ny. Sen åkte vi och tittade på en konsert som kulturskolan höll i där bland annat Jacob var med.

Nej nu måste jag sluta, är så trött! *gäsp* Höres!

/Lollo<33


Kommentarer
Postat av: Anonym

ojj lång text

2010-11-08 @ 22:08:37
URL: http://jaevlafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0