Nya skidgrejer

Hejsan!

 

Nu har mamma, pappa och jag precis varit och hämtat hem mammas nya bil och köpt skidgrejer till mig. Okey pappa jag erkänner, de var faktiskt fina;)

 

I lördags var vi hemma på förmiddagen. På eftermiddagen var jag med Fredrika. Mamma och pappa skulle på fest så jag skulle sova hos henne. Först var vi på en konsert med Nynäs Alla-kan-kör. Temat var Robert Broberg och Cornelis W, det var ganska bra. Sen tog vi tåget hem till henne. Där åt vi varma mackor och såg Harry Potter och den flammande bägaren som vi hade hyrt.

 

Dagen efter åkte jag hem ganska tidigt. När jag kom hem duschade jag och sen åkte hela familjen och Farmor och Karl-Erik till några kompisar till oss på lunch. Det var kul, de har en jättegullig hund som heter Tindra<3 På kvällen tog jag det mest lugnt.

 

Idag började läsveckan i skolan. Så vad har jag gjort idag i skolan? Svar: Läst, läst och läst. Vi läste en bok som hette Mörka strömmar, den var ganska bra men sorglig. Jag hann läsa ut den så imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, eller just det... läsa! När jag kom hem tog jag det lugnt tills mamma och pappa kom och vi åkte till Handen och hämtade mammas nya bil. Sen åkte vi och köpte nya skidgrejer till mig. Jag köpte pjäxor och skidor, väääldigt dyra för en fattiglapp som jag men kommer för hoppningsvis kunna ha de ett tag nu så det gör inte så mycket. Vi åt på Macke Donken innan vi körde hem. Nu ikväll ska jag plugga (om jag orkar). Vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0