Globen och skolan

Hejsan!

 

Nu har vi ätit och det är måndag kväll. Känner mig trött, på något sätt känns det som om alla är trötta på en och samma dag, undra egentligen varför?

 

I söndags var det väääldigt mycket snö ute. Vi har som tradition att gå i kyrkan varje första advent som jag skrev sist. Det var ganska bra, men rätt långt. När vi gick hem träffade vi några som vi känner och bjöd med dem hem på fika. När de hade gått åt vi mat och sen tog mamma och jag en taxi in till Globen! Vi kollade först runt lite efter en ridväst men vi hittade inget bra så det får bli en annan gång istället. Själva showen var bra, jag tyckte bäst om ja... allt! Det var tredje året vi var där och det är alltid lika kul. Det var hur som helst ponnyhoppning (Prins Philips pris), någon tävling mellan fem ryttare som hade vunnit priser i norden, bland annat Malin Bayard där priset var en bil, fyrspann då Tomas Eriksson vann och sen till sist kändishoppningen. Vi hann dock inte se prisutdelningen för vår taxi kom så jag har inte riktigt koll på hur det gick. Vi kom hem vid tio-tiden ungefär.

 

Den här dagen började med att taxin var ganska sen men jag hann i af:-D Först var det Bild, vi ska jobba med gipsavtryck så jag ritade skisser. Sen var det Svenska då vi jobbade med våra sagor, min är jättetöntig och inte ens särskilt bra, haha;) Sen var det Engelskaprov. För mig gick det bra, har säkert ett eller annat slarvfel för det lyckas jag alltid få till men annars var det bra. Det var en hörförståelse också som var betydligt lättare än den under Franskaprovet för en vecka sedan. Efter Engelskan var det lunch. Sen var det NO som blev inställd så vi fick håltimme som jag spenderade med mina kompisar. På Språkvalet gjorde vi inte så mycket, vi jobbade mest i övningsboken, ganska trist. Sista lektionen var SO då jag blev klar med mitt häfte. Taxin var i tid på vägen hem i af så jag kom hem i rätt tid. Hemma har jag bara lyssnat på talbok och ätit, har inga läxor och inga prov så det känns jätteskönt. Vi får ännu mindre läxor i sjuan än i sexan, undrar hur det kommer sig egentligen? Det är ju mer prov men jag har bara läxor i Engelska och franska och det är inte ens varje vecka:S

Aja, man får väl njuta så länge det varar. Nu måste jag sluta, är jättetrött. Ha det!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0