Ett skumt inlägg

Hejsan!

 

Nu sitter jag och lyssnar på musik från Youtube. Har precis pluggat Engelska med pappa. Det gick ganska bra.

 

I tisdags var det andra läsdagen. Så det var det jag gjorde, läste. På eftermiddagen gick vi en tipsrunda och det var kaaallt! Det har börjat snöa nu och det är verkligen kallt. När jag kom hem pluggade jag lite innan det var dags att åka in till Next Generations öppna kör som sjunger varje tisdag i Stockholm. Tobbe trollkar var där och trollade lite för oss. Next G fyller 5 år nu i november, grattis till oss! Titta gärna in på vår hemsida som jag har länkat till från bloggen. Mamma och jag kom hem sent den kvällen men det var kul.

 

Igår var det sista läsdagen. Vi läste hela förmiddagen. På eftermiddagen kom författaren Mikael Ängström till vår klass och pratade. Han var inte så jättebra men det är ändå intressant att höra hur en riktig författare tänker. Vi hade tidigare läst en av hans böcker som han berättade om som hette Dogge. Vi slutade klockan två. När jag kom hem pluggade jag och slöade tills det var kväll.

 

Idag var det normal skoldag igen. Det började med SO då jag jobbade klart med häftet om Egypten och Mesopotamien, yes, jag hann! Sen var det NO och Matte som inte var så jättekul eftersom läraren inte var där och dessutom hade någon dum människa pajat min utrustning i det klassrummet så jag fick göra allt muntligt. Vi lyckades som tur var fixa allt tillslut. Efter lunchen var det Idrott. De andra spelade Volleyboll och jag gjorde några andra övningar på en boll. Jag och två andra tjejer fick gå tidigare eftersom det var Friendsmöte. Vi missade lite av Språkvalet men inte mycket. På språkvalet gick vi igenom provet, det gick ganska bra för mig. Den sista lektionen var Elevens val, vi jobbade med lunchkonserten.

Nu ikväll har jag inte gjort någonting alls typ. Okey, det här inlägget sög, får försöka skriva något bättre någon annan gång.

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0