Skola och utvecklingssamtal

Hejsan!

Idag har det inte hänt något alls som inte borde hända. Den första lektionen var idrott. Vi spelade fotboll. Först tyckte jag att det var jobbigt eftersom jag inte är så bra på det, men sen gick det bättre. Michi och jag övade på att passa. Efter den lektionen var det SO. Då kom också Philippa, en tjej från England som ska vara i vår klass hela veckan. Hon bodde i Sverige tills att hon fyllde tre år och sedan dess har hon bott i England, strax utanför London. På SO:n jobbade vi med Asien och det är kul i alla fall om man gillar geografi som jag:) Sedan efter den lektionen var det ... just det, engelska var det. Vi fick ett oförberett prov på have och has men det gick bra för mig, fick 19/20 och mitt fel var ett slarvfel som jag lika gärna kunde ha varit utan. Sen var det lunch, köttbullar. Efter det matte, jobbigt och segt. Ventilationen i vårt klassrum är jättedålig som man blev helt slutkörd innan lektionen ens hade kommit halvvägs. Sista lektionen var svenska, som ägnades åt prat om vår klassresa den 2/6 till den 4/6. Det är för att vi vill göra någonting tillsammans eftersom vi ska splittras till sjuan. Vi ska åka till Barnens Ö utan för Stockholm. Efter det var det dags att åka hem. Min taxi var en kvart försenad, chauffören hade glömt bort mig. Sen skulle hon köra hem en annan före mig så jag kom inte hem förrän 15.15 ungefär. Brukar vara hemma ca 15.50. Jag spelade lite piano och slappade till både mamma och pappa var hemma. Vi åt middag och sedan cyklade vi till skolan där jag skulle ha utvecklingssamtal. Samtalet gick bra, jag hade klarat alla målen. Fick också reda på att våra nya klasslistor kommer med i nästa veckobrev som vi får på fredag. Samtalet ska ta ca 30 minuter men för oss tog det 1 timme och 45 minuter ungefär. Men vårt rekord är faktiskt långt mycket värre, så man får väl vara nöjd. Sedan cyklade pappa och jag till hamnen och köpte varsin glass. Sedan cyklade vi hem. Då har jag mest tagit det lugnt och pluggat lite hav och floder i Asien. Hörs i morgon!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Lara ^^

Va roligt att du fick en sådant bra resultat på läxförhöret! :D

Kul också att du ska till Barnes Ö! Det är jättekul och fint där! Har själv varit där ;D

2010-05-18 @ 16:08:47
URL: http://doooown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0