Lunken och en annorlunda dag i skolan

Hejsan!

Idag har det inte varit någon direkt vanlig dag, eftersom vi har en så kallad må bra-vecka i skolan. Det var därför vi hade orientering igår också. När vi kom till skolan hade våran lärare försovit säg, så en annan lärare fick underhålla oss tills det var frukost. Den var faktiskt över förväntan, frukosten alltså. Jag åt två mackor och drack juice till. Sedan hade vi rast och sedan tittade vi på lilla löpsedeln. Det gör vi varje vecka för att hänga med i vad som händer i Sverige och i världen. När det var slut gick vi till biblioteket för att tre stycken i min klass skulle få pris i bästa spöknovellen. Coco vann i våran klass och två killar i klassen kom tvåa och fick hederspris. Alla vinnarna i mellanstadieklassen var alltså från våran klass! När vi hade kommit upp till skolan igen var det lunch. Det var fiskpannetter som var helt okej. Efter lunchen bytte jag om till gympakläder. Vi skulle springa Lunken. Det är en tradition i våran kommun att alla elever springer en viss sträcka varje år. Det är olika långt beroende på hur gammal man är. Vi i sexan skulle springa runt Ringvägen, alltså ungefär fem km. När vi hade bytt om kom Michi. Jag hade saknat henne och jag visste inte var hon var. Michi fyller år idag, grattis kompis! Sedan var det dags. Jag skulle springa med min engelska-lärare. Det tog ett tag innan vi kom iväg men tillslut gick det. Jag hade nummerlapp så jag fick starta halv tolv och dessutom får man en tid då också. De som inte hade det fick starta tio minuter senare och de får ingen tid. Det var riktigt varmt idag också, suck. Men jag tycker ändå att det gick rätt bra. Vi sprang nästan hela sträckan tillsammans med Sussi (en tjej i min klass). Vi kom i mål efter förvånansvärt kort tid. Jag trodde att det skulle ta 45 till 60 minuter men det tog bara 35 till 40 minuter. Sedan när jag hade pustat ut kom pappa och hämtade mig för vi slutade efter Lunken. När jag kom hem åt jag lite och duschade. Och nu sitter jag äntligen här. Jag ska snart på solosång med min sånglärare och sedan ska hela familjen åka ut på en långtur med båten tills på söndag. Det betyder alltså att jag inte kan blogga förrän jag kommer hem. Det är synd men ajja. Vi höres!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: xX3MOFLiKKAHXx

Låter som en rolig dag och ha det så kul på båten! :D

2010-05-12 @ 17:52:11
URL: http://doooown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0