Lite kort om tisdagen och onsdagen

Hejsan!

Hann inte blogga igår för jag hade fullt upp ändå. I tisdags hände inget speciellt i skolan, så vi kan hoppa över det. Efter skolan red jag. Jag rider privatlektioner en gång i veckan. Jag fick rida Kilberry och det är en av mina favoriter. Han och jag funkar så bra ihop på något sätt. Sedan kom jag hem, duschade och åt. Sedan kom Fredrika (min ledsagare utanför skolan) och hämtade mig. Vi tog en promenad ner till hamnen och åt glass. Sedan gick vi till Konsum och handlade lite och sedan gick vi hem. Jag gjorde läxor tills att mamma och pappa kom hem från Michael Jacksson-konserten som kulturskolan höll den kvällen. Jacob var med och spelade saxofon. Kerstin följde också med oss hem. Hon och Karl bor inte långt härifrån men idag sov Karl i stan. Vi satt uppe och pratade mest hela kvällen. Hon gick klockan 11 och då gick jag och la mig.

Idag har inte skolan bjudigt på något nytt heller. Det var mest det gamla vanliga. Svenska, elevens val, språkval, lunch, SO och till sist matte. Det enda som var nytt är att vi nu har börjat träna till skolavslutningen. Men de andra har börjat för länge sedan att bestämma låtar och solon. Jag och några andra ska alltså bara köra. Men vilka låtar! If I were a boy och Lovestory. De kanske är bra annars men inte på en skolavslutning. Då ska det ju vara sommarlåtar! Sen gillar inte jag att sjunga på engelska heller. När dagen var slut åkte jag hem. Hade inte mått så bra i skolan för jag hostar som en galning vissa perioder under dagen. Vågade helt enkelt inte sjunga hos Yvonne idag, så hoppade över det. Jag hann dock inte vara hemma så länge för det dröjde inte så lång tid förrän vi skulle äta lite snabbt och sedan gå till tåget som skulle föra oss in till stan där Next Generation skulle ha träning. Mamma och jag var som vanligt lite sena så det blev att gå riktigt fort till tåget men vi hann. My åkte också med oss. På träningen pratade vi mycket om helgen. På lördag ska vi nämligen till Uppsala och sjunga på ett badställe. Sedan får man gratis inträde dit också. På söndagen ska vi till Gröna Lund och sjunga med artister som Erik Grönwall, Eric Zaade, Linda Bengtzing, Marcoolio och många fler. Först ska vi sjunga Jag är ingen robot själva. Sedan ska vi köra Marcoolio på Ingen sommar utan reggie. Sist av allt ska alla artister sjunga We are the world tillsammans. Vi får gratis åkband också. Så helgen kommer bli hektisk men väldigt rolig! Sedan pratade vi om solister på olika låtar som vi ska sjunga i Uppsala och sjöng lite. Jag ska sjunga på Jag är inte rädd, Lyckliga mig och Hokus pokus. Hoppas det går bra. Är lite hes just nu men man får hoppas att det går över:) Efter träningen åkte vi hem med Charlie och hans pappa. Vi stannade på MC Donalds på vägen hem. När jag kom hem har jag pluggat Asien. Ska nog gå och lägga mig snart om jag kan. Men det tänker jag varje kväll men ändå ligger jag inte i sängen förrän mellan 11 och halv 12. Hörs i morgon!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Lara ^^

Haha, gå liiiite fort va? xD

Din morsa går riktigt fort och det är kul att gå så xD <3

2010-05-21 @ 19:03:39
URL: http://doooown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0