Kristi Himmelfärd

Hejsan!

Nu var det länge sedan jag uppdaterade, men det var som ni redan vet för att vi har varit ute med båten. Eftersom jag inte har hunnit skriva så mycket om vad jag har gjort medans jag har varit borta så ska jag göra det nu.

Onsdag
Först anlände vi till båten, packade in och lite sånt. Sedan gav vi oss av mot en ö som heter Lacka. När vi hade kommit fram minns jag inte riktigt vad vi gjorde. Några vänner till oss anlände i alla fall ett tag senare och det var ju kul att ha lite sällskap. Vi åt kyckling till middag och sedan var den dagen i princip slut.

Torsdag
Vi vaknade någon gång runt halv nio och åt frukost. Vi kom iväg ett tag senare och styrde mot Utö. Vi seglade och det gick väldigt bra. Att hissa segel kändes inte alls konstigt fastän det var så länge sen sist. Från Lacka till Utö var det ganska långt så det tog flera timmar trots att vi kom upp i omkring 6 knop. Vi kom fram någon gång mellan 2 och 3 tror jag det var. Jacob och jag var vid lekparken väldigt mycket på Utö, trots att vi kände oss lite för stora för det. Vi gungade och spelade minigolf med händerna för man var tvungen att betala för att få använda klubborna men det gjorde vi inte utan vi tog en boll ur den där korgen längst ut på den sista banan, körde lite med den och sedan la vi tillbaka bollen igen. Detta upprepades många gånger under tiden vi var där. När vi hade fikat efter att ha kommit dit var Jacob och jag alltså där i många timmar. När vi kom tillbaka berättade mamma att det inte fanns någon ström alls! Det var ju inte så kul eftersom vi hade betalat för ström när vi betalade hamnavgift. Men det var ännu värre för våra kompisar för de hade åkt dit enbart för att få el. På kvällen åt alla i familjen inklusive våra vänner i vår båt. Vi åt kött och de åt en ”svart kyckling.” De hade nämligen råkat bränna den lite under grillningen. Efter middagen gick nästan alla upp till restaurangen och tog en dricka där. Vi hade fortfarande ingen el, så restaurangen kunde inte servera så mycket. När vi kom tillbaka pratade vi lite i vår båt och sedan gick jag och la mig. Men innan jag somnade, gissa vad som hände? Jo, strömmen kom tillbaka efter ca 7 timmar. Jippi!

Fredag
Den här dagen stannade vi kvar på Utö för vädret var inte det bästa. Jacob och jag var mycket i lekparken och lekte och så åt vi lunch. Minns faktiskt inte så mycket mer om den dagen förrän på kvällen så vi hoppar dit. Den kvällen tänkte vi basta för det gick ju inte kvällen innan. Det var mycket folk i bastun men efter ett par skopor med vatten som mamma hällde över bastu aggregatet blev det genast nästan folktomt. Haha, bra gjort mamma:D Efter att vi hade suttit där ett tag så kom det däremot lite mer folk. Bland annat en tant som var runt 60 år och försökte vara lite ball och prata som vi yngre och ja ni vet nog hur jag menar. Hon satte i alla fall igång och prata en hel massa. Bland annat sa hon ”och det var skitmycket dimma, man var ju helt jävla blind!” Haha. Jag petade på mamma och vi skrattade gott åt det efteråt. Jag sa inget till den där tanten, visste liksom inte vad jag skulle säga men det var kul i alla fall. Ja menar, hur kan man bara säga en sådan idiotisk sak? Men å andra sidan är det väl inte särskilt troligt att det sitter en blind människa just i den där bastun, just då så hon hade lite otur kan man säga. Efter den underhållande bastuvisiten åt vi i familjen middag i båten.

Det var lax. Senare på kvällen gick vi och våra vänner upp till restaurangen och hade det trevligt. Gissa vem som satt bakom oss? Jo, tanten i bastun! Mamma sa att hon tittade lite konstigt på mig så hon hade antagligen förstått sitt misstag i bastun. Sen var den dagen slut.

Lördag
Den här dagen lämnade vi Utö, men våra vänner följde inte med oss för de skulle hem. Det var lite krångligt att hissa segel den här gången, men tillslut fixade vi det och allt blev bra. Det var väldigt varmt och solen sken så jag passade på att sola lite även fast jag inte tror att det gjorde någon större skillnad. När vi kom fram till Landsort som var dagens mål la vi till och allt det där som ska göras. Sedan gick Jacob och jag och gungade för det fanns gungor där också. När vi kom tillbaka åt vi middag (kött igen). Sedan var det inte mycket mer med den dagen, vi spelade lite spel på kvällen också.

Söndag
Den här dagen kom vi iväg ganska sent, någon gång strax före halv två tror jag. Det var ganska kallt så det blev inte till att sola idag. När vi kom fram till bryggan hade vi gått 10,54 distans. Vi packade ihop och gick hem. När vi kom hem beställde vi pizza som pappa åkte och hämtade. Sedan har jag inte gjort så mycket mer sen jag bloggade sist. Så vi hörs väl i morgon tror och hoppas jag. Då ska jag ha utvecklingssamtal, läskigt! Haha men det borde nog gå bra. Ha det!

/Lollo<3

P.s. Upptäckte att jag hade gjort ett litet slarvfel i förr förra inlägget, vi startade klockan halv ett när vi sprang Lunken:D<3333


Kommentarer
Postat av: Lara ^^

Låter som du haft roligt, tjejen! :D

Speciellt med tanten ;D

2010-05-16 @ 19:59:23
URL: http://doooown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0