Sommarlov!

Hejsan!

Nu är jag tillbaka igen. Är visserligen jättetrött men ska ändå skriva lite om vad jag har gjort sen i tisdags.

I onsdags var alla i klassen hemma hos vår klasslärare. Vi spelade spel, grillade korv, bakade bullar och jag hittade ett piano som jag spelade en del på. Vår klasslärares förra klass bakade 100 bullar, vi bakade 101:-D Vi slutade klockan ett då alla fick gå hem. På kvällen gjorde jag inget utan var bara hemma.

I går var det skolavslutning och det är ju alltid kul! Först träffades vi i klassrummet. Då det hölls lite tal osv. Alla i klassen fick dessutom en ros av vår lärare. Sedan var det en ceremonin utomhus. Vårt uppträdande med kören gick jättedåligt tycker jag, ljudet var kast och ingen visste typ när de skulle sjunga. Aja, nu är det lov i alla fall! Pappa och jag var nere och tittade på Svanis skolavslutning eftersom Jacob går där. Sedan var vi hemma till klockan tre då vi hämtade farmor och Karl-Erik. Sen åkte vi till våra släktingar, en annan kusin till mig skulle ta studenten. Festen var rolig och det var väldigt god mat också:D Vi var hemma vid tio och då gick jag och la mig.

Idag på förmiddagen har vi mest varit hemma. Pappa jobbar hemma så det är ju bra. Alla i familjen åt på Thaien vid lunch. Sen på eftermiddagen var vi hemma tills mamma kom och hämtade mig och vi åkte till syncentralen. Jag skulle få en ny daisy-spelare eftersom min är sönder. Jag fick en ny betydligt bättre och smidigare och den gillar jag:)

Pappa är på middag ikväll så det är bara mamma, jag och Jacob hemma just nu. Vi har precis ätit middag och ska nu kolla lite på TV tillsammans.

Ha det!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0