Klassresa och mycket annat

Hejsan!

Nu har det hänt mycket sen jag bloggade sist. Jag har bland annat varit på klassresa och firat farmor som fyller 80 år på tisdag. Först tar vi klassresan.

Vi hade hyrt en buss som skulle ta oss ända från skolan till barnens ö. Resan var lugn, jag pratade lite med några kompisar. När vi kom fram badade några och de andra tittade på innan vi fick gå in i våra rum. Vi packade upp och sedan var det lunch (risotto). På eftermiddagen var det den första aktiviteten som var paddling. Det var kul. Jag har gjort det en gång tidigare men jag hade nästan glömt allt. Sen badade jag med några kompisar. Till middag den dagen fick vi biff med bulgur. På kvällen var det disco. Men det blev aldrig så bra, musiken var för låg och Michi och jag satt mest och kollade på när alla andra dansade. Många tjejer berättade spökhistorier på kvällen, bland annat jag. Sen var den dagen slut.

Nästa dag började med frukost och sånt. Den första aktiviteten var cykling, men jag kunde inte vara med på det för det fanns inga tandemL Jag tittade på när den andra halvan av klassen paddlade istället. Efter det bastade jag, Michi och några andra i klassen. Till lunch fick vi köttbullar tror jag det var. På eftermiddagen var det samarbetsövningar som var jätteroliga. Det var fem olika stationer med olika uppdrag som man skulle utföra. När vi var klara med det tog jag och Michi det lugnt ganska länge för båda var trötta. Till middag var det kassler och sedan grillkväll. Michi och jag stod mest och tittade på, tog varsin korv och sedan gick vi till rummet. Lite senare på kvällen kom några andra tjejer och vi tittade på Sunes sommar eller vad den heter och åt snacks. Jag somnade vi tolv som kvällen innan.

Fredagen var sista dagen med bara en aktivitet. Det gick ut på att bygga en flotte på en timme. Sedan var det race med flottarna. Racet var ett fullständigt kaos men vårt lag vann med fem till tio minuter. Man skulle nämligen knyta upp alla knutarna som höll ihop flotten efter att man kom i mål. Vår flotte var dåligt konstruerad men vi kom iland och våra knutar var inte särskilt hårdaJ Efter racet var det städning och lunch som bestod utav sallad. Bussresan hem var lugn och sedan var man hemma. Mamma hämtade mig och vi åkte raka vägen hem, jag åt lite och bytte om och sedan gav vi oss av till Värmdö och firade min kusins student. Vi kom hem vid elva och då var det bara god natt.

Idag har vi varit nästan hela dagen på Yxlö och firat farmor. Vi har pratat, skrattat, ätit gott och Jacob och jag spelade saxofon och piano för farmor, för vi vet att hon uppskattar det så otroligt mycket och det är ju kulJ Jag kom hem från Yxlö för kanske en halv timme sen och då satte jag mig nästan direkt ner och skrev det här.

Hoppas vi hörs snart!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Ronja

Åå, vad kul med klassresa! Min klass åkte aldrig på någon för ingen pallade typ samla in pengar, men vi hade två roliga klassdagar. Fast i sexan var jag också på klassresa, var på Vässarö och gjorde du samma saker som din klass :)

2010-06-06 @ 08:54:37
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Lara ^^

Låter awesome och riktigt roligt! :D Sunes sommar är rolig! x'D

kram <3

2010-06-07 @ 17:09:02
URL: http://doooown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0