Roliga dagar

Hejsan!

 

Lördag förmiddag och vi är hemma och tar det lugnt. Pappa och Jacob är på innebandymatch med Jacobs lag.

 

Jag har verkligen hunnit med mycket sen sist. I tisdags var det en helt vanlig skoldag förutom att Idrotten var inställd så de andra fick sluta tidigare. Min lärares och min taxi gick 14.50 till Centralen. Där ifrån tog vi tåget upp till Söderhamn där Vickan och hennes mamma stod och väntade på oss. När vi hade släppt av min lärare vid vandrarhemmet där hon skulle bo åkte vi hem till Vickan. Vi flummade en hel del och åt två skålar popcorn.

 

Dagen därpå började skolan 07.45. Först var det Franska där vi lyssnade på en del låtar och jag försökte plugga glosor utan någon större framgång. Sen var det SO då de målade sina gipsmasker som de hade gjort. Inte heller då fick jag särskilt mycket gjort. På Engelskan jobbade jag med en berättelse som jag har skrivit på Engelska. Till lunch fick vi Chicken naggets, super gott!;) Sista lektionen var det Idrott. Det var pardans men jag fick som tur var dansa med Vickan:D Först dansade vi någon skum rysk dans. Sen dansade vi vals, foxtrot och sist bugg. Bugg var ganska svårt med alla snurrar. De slutade redan 12.40. Vickan, jag och våra lärare gick till Wayes Coffee och fikade. Sen gick vi runt lite på stan innan tåget gick tillbaka till Centralen. Vi hade verkligen jättekul hos Vickan, hennes klasskompisar var jättesnälla och skolan var också mysig. Hoppas vi kan göra om det här snart. På Centralen mötte pappa upp oss och vi tog tåget till Södra där det var Next G-träning, den sista för i år.

 

På torsdagen var det skoldags hemma igen vilket kändes lite konstigt. Men dagen flöt på som den brukar, orkar inte skriva med några större detaljer. På Franskan gick brandlarmet och vi visste att det inte var övning så det blev fullständigt kaos eftersom vi inte har haft en enda brandövning på skolan sen jag började där i sexan. De enda gångerna vi har behövt springa ut är när larmet har gått på riktigt, dock aldrig med några allvarligare konsekvenser. Det var det inte den här gången heller, någon hade satt på larmet som tur var. På kvällen var vi på konsert i kyrkan, det var saxofon och klarinettavslutning. Jacobs saxofon skar sig och musiken hackade, trist men det gick bra i af.

 

Igår var det kort skoldag. SO då vi kollade på film om religion och vi tjejer fick vår andra spruta mot livmoderhalscancer, aj! Engelska då vi hade läxförhör och fick tillbaka provet, jag fick 99/100, yes! Och Svenska då vi läste. På kvällen gick vi på julbord med hela familjen och det var jättegott.

 

Idag ska vi bara vara hemma och baka en massa godis, pepparkakor och lussebullar till jul, jättemysigt ska det bli!

Vi hörs!

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: SOFIA

Önskar dig en trevlig Lördag! KRAM

2010-12-11 @ 13:31:19
URL: http://sofiahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0