Juliga dagar

Hejsan!

 

Nu har vi precis ätit middag, fisk med potatis och det var gott. Jag har haft ett par lugna men väldigt juliga dagar sen i lördags.

 

I lördags var vi hemma hela dagen och bakade pepparkakor, lussebullar och satte ihop vårt pepparkakshus som faktiskt blev rätt bra. Resten blev också bra:-D

 

På söndagen bakade vi också en hel del. På förmiddagen var vi också ute och gick på Lövhagen. Där träffade vi på farmor och Karl-Erik så de följde med oss hem ett tag. Sen gjorde vi tryffel och kola. Kolan har vi gjort ett antal år nu och den blev riktigt bra. Tryffeln blev också väldigt bra trots att det var första gången.

 

Igår var det Lucia och det märktes i skolan också. Först var det luciatåg i skolans aula. Sedan var det pyssel. Det hela var en tävling där man jobbade två och två. Man skulle konstruera något av tandpetare och ärtor. Ett ganska kul arbete om man kom på vad man skulle göra och hur man skulle göra det, vilket Sussi och jag inte riktigt lyckades med men tillslut bestämde vi oss för att det kort och gott fick bli en kyrka. Till lunch fick vi gröt så jag åt inget utom grönsaker. På eftermiddagen såg dem andra på Sagan om ringen, jag och min lärare satt och beställde böcker och pratade. Dagen slutade vid ett. På kvällen var det Luciafirande nere på NSS (Nynäshamns segelsällskap). Luciatåget var jättebra och det var hyfsat mycket folk där.

 

Idag har det varit lite mindre jul men en helt vanlig skoldag. Matte, NO, Svenska, Språkval och till sist Idrott då vi jobbade med kondition. Jag hade också en timmes Mobility innan mamma kom och hämtade mig. Nu har jag varit hemma och vilat, är så trött!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0