Fredagen och helgen

Hejsan!

 

Nu har jag precis pratat med Vickan i telefon, kul som vanligt. Jag ska åka till henne på tisdag och vara i hennes skola i Söderhamn på onsdagen, jag lääängtar! Ska bli så kul! Sen jag bloggade sist har jag hunnit med en del, så här kommer lite av det.

 

I fredags var det ganska lugnt i skolan. På SO:n såg vi på Prinsen av Egypten, en jättebra film. På Engelskan jobbade vi med Grammatik och på Svenskan som var veckans sista lektion läste vi. På kvällen hade vi fredagsmys med familjen med god mat och snacks.

 

På lördagsförmiddagen var jag hemma och tog det lugnt. På eftermiddagen var vi nere på julmarknaden i hamnen, det var ganska trist så mamma och pappa skjutsade Jacob och mig till farmor och Karl-Erik där vi skulle sova medans de var på julbord. Hos farmor och Karl-Erik åt vi middag, godis och glass och pratade.

 

Idag vaknade Jacob och jag vid halv nio. Efter frukosten kom mamma och pappa ganska snabbt och hämtade oss. Vi var hemma i några timmar och tog det lugnt innan vi stack iväg för att hälsa på några kompisar i Tyresö. Vi åt middag och hade jättetrevligt som alltid när vi är med dem. Vi åkte hem vid fem för pappa skulle spela tennis. Hemma lyssnade jag på talbok och har nu pratat med Vickan.

Nej nu måste jag sluta, vi ska äta kvällsfika snart. Ha det!

/Lollo<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0