Skolstart och Next G-träning

Hejsan!

 

När bloggade jag sist? Just det, i måndags tror jag det var.

 

I tisdags var jag hemma väldigt mycket. På eftermiddagen var jag i skolan och kollade lite på hur det kommer se ut inför sjuan. Det var väldigt många personer där. Vi tittade på en film som handlade om mig som STV gjorde när de spelade in ”Kött på benen”. Den är från ettan. Sedan pratade vi en stund. Annars gjorde jag inte så mycket, pratade med Vickan på kvällen.

Igår förmiddag var jag hemma. Vid ett kom mamma hem. Vi åt lunch. Sen åkte vi in till stan där jag skulle på datakurs. Vi gick igenom lite olika saker och fixade en ny mail till mig. Sen åkte mamma och jag in till Globen. Där shoppade vi lite, jag fick en tröja och en kofta. Vi åt middag på ett kafé. Sedan åkte vi hem till Leif där det var Next G-träning. Vi har inte tränat sen i juni så det blev ganska pratigt och skrattigt. Men det var kul;D

Idag började skolan! Vi anlände dit klockan nio då det var upprop. I sexan splittrades alla klasser så nu är det nya. Men det är ganska många med från min gamla klass. På förmiddagen var vi mest i klassrummet där vi ska ha Svenska och SO. Våra mentorer delade ut massa papper. Tjugo över elva åt vi lunch, köttgryta. Sista kvarten skrev vi lite och sen visade de våra skåp. Vi får dela de två första veckorna nu, för skåpen räcker inte till. Sen kom mamma och hämtade mig. När hon hade dumpat av mig och Jacob hemma pratade jag med Vickan. Mamma kom hem vid tre och sen dess har jag tagit det lugnt.

Ha det så bra så hörs vi!

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0