En intensiv helg

Hejsan!

 

Just nu har jag precis ätit middag och är väldigt trött. Det har varit en väldigt intensiv helg så det kanske är därför.

 

I fredags var jag i skolan och det var kul. Senare på kvällen var Jacob och jag hos farmor och Karl-Erik. På morgonen följde vi med My och hennes pappa till Norrtälje där Next G skulle uppträda. Jacob följde med som ledsagare eftersom mamma och pappa var i Täby och städade ur en gammal kontorslokal. När vi kom dit gick vi igenom schemat och lite sådant innan vi soundcheckade. Clara kom och tittade också eftersom hon bor i Norrtälje. Uppträdandet gick ganska bra med tanke på att vi inte har tränat så där jättemycket sen det blev sommarlov. När spelningen var slut åt vi i Next G lunch. Sen gick Jacob, jag, Clara och hennes bror Matias runt där och tittade lite. Det var ungefär som Tomtitt med mycket maskiner och saker man fick testa på. Jacobs och min taxi gick halv fyra. Den tog oss till Täby där vi mötte upp mamma och pappa. Vi tog vår egen bil till Trosa där vi var bjudna på kräftskiva hos Richard och hans familj. Det var jättetrevligt och vi skrattade mycket. Vi kom i säng runt ett.

 

Idag vaknade vi vid åtta i Trosa. Vi klev upp, bäddade och kom iväg strax före halv nio. Jacob skulle ha fotbollscup den här dagen. När vi hade släppt av honom åkte vi hem och åt frukost. Sen åkte mamma och pappa till Täby igen. Jag väntade på Fredrika som kom strax efter tolv. Vi var hemma hos oss ett tag innan vi åkte hem till henne. Sanna, Fredrikas kompis var också hemma hos henne. Hon har två marsvin som heter Virus och Vitamin och Virus har nu fått bebisar med Fredrikas marsvin Lennart. Det blev en kille och en tjej som hette Vilda och Ludde. Jag fick hälsa på Vilda och hon var jättesöt!<3 Fredrika hade nu äntligen fått hem Lillebror, kattungen från hunddagiset och han var också söt med massor av energi:-D Sen åkte vi och köpte varsin hamburgare som vi åt vid Nicksta. Sen åkte vi hem till Fredrika igen och tittade på I taket lyser stjärnorna. Jag har sett den förut och den är så himla bra! Sen skjutsade Fredrika mig hem. Mamma och pappa kom hem ca en timme senare och vi åt pizza.

 

Jaja, det var min helg, intensiv men rolig som vanligt.

Tack för idag<3

/Lollo<3


Kommentarer
Postat av: Lara ^^

Det var superkul att träffa dig tjejen! :D Verkligen! :D <3

2010-08-24 @ 16:04:55
URL: http://somethingtotell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0