Eksjö och skolan

Hejsan!

 

Nu är jag tillbaka igen och idag är det måndag. Min helg har varit väldigt rolig, så nu ska jag berätta lite om den.

 

I lördags gick vi upp ganska tidigt för att komma iväg till Eksjö. Vi fick åka med Charlie och hans pappa till stationen i Södertälje. Tåget skulle gå kl. 08.39. De flesta i gruppen gick på i Stockholm men för oss är ju Södertälje närmare. Under tågresan var jag väldigt trött och satt därför mest och dåsade. När vi kom fram till Eksjö tog vi bussen in till centrum. De hade inte riggat upp allt ännu så vi fick vänta ett bra tag och dessutom hann vi inte soundchecka alls. Men det gick ganska bra ändå. Jag sjöng inget solo eftersom jag var så hes efter förkylningen. När spelningen var klar packade vi ihop och gav oss av mot stationen igen. Först tog vi ett vanligt tåg till stationen och sen tog vi fjärrtåget därifrån tillbaka hem. Tågresan var rolig, jag satt hos mamma men på slutet var jag med de andra och det var kul. Tåget anlände till Södertälje vid sju. När vi kom hem åt vi middag hos några grannar. Där var vi tills klockan blev nio och sen gick vi hem och sov.

 

På söndagen gjorde jag mest ingenting, var bara hemma, pratade med Vickan och lyssnade på talbok. På kvällen kom pappa äntligen hem och då skulle vi direkt över till våra grannar och äta middag. Det var jättetrevligt som vanligt, jag älskar att vara där!

 

Idag var det skola som vanligt igen. Dagen började med Bild då vi först pratade om bilders betydelse och hur man kommunicerar med hjälp av bilder. Sedan fick vi göra en egen logga med hjälp av våra initialer. Sen var det Svenska då jag jobbade med ett häfte som handlade om studieteknik. Efter det var det Engelska då vi gick igenom en massa grammatik. På lunchen gick jag och Sussi hem till henne och var där ett tag. Det var kul och skönt att slippa skolan en stund. När vi kom tillbaka var det NO. Vi undersökte Blåstång och svarade på en massa frågor om den. På Franskan som var nästa lektion översatte vi dialoger. Sista lektionen var det SO och då läste vi en text tillsammans och sen fick vi massa frågor på den som vi skulle svara på. Vi slutade 14.45 så jag kom hem någon gång runt tre. Nu på kvällen har jag pratat med Vickan, ätit middag och cyklat med pappa.

Men nu tror jag inte att det var mer, slut för idag...

/Lollo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0